ARMotors Refer A Friend | Terms & Conditions |

Vehicle Repair Terms & Conditions / شروط وأحكام إصلاح المركبات

The undersigned (the “Customer”) hereby acknowledges that they have read, understood, and accepted the following terms and conditions of Alex Renner Motors Garage (“ARM”):

إن الموقع أدناه (ويشار إليه فيما يلي بـ “العميل") يقر بموجب هذه الوثيقة بأنه قد قرأ وتفهم وقبل الشروط والأحكام التالية الخاصة بكراج الكسرنر للسيارات (ويشار إليه فيما يلي بـ"الكراج"):

1. The Customer gives his consent to ARM to perform the repair, service, and maintenance of his vehicle (the “Vehicle”) as may be deemed necessary, including the replacement of any necessary spare parts and materials (the “Repair Work”) so that the Vehicle functions properly.
إن العميل يمنح موافقته للكراج لتنفيذ الإصلاح، والخدمة، والصيانة لمركبته (ويشار إليها فيما يلي بـ “المركبة")، على النحو المطلوب، وبما يتضمنه ذلك من استبدال قطع الغيار والمواد (ويشار إليها فيما يلي بـ “أعمال الإصلاح") بما يمكن المركبة من الأداء بالشكل الملائم.

2. The Customer shall remove all personal items from the Vehicle before the Repair Work is commenced. ARM takes no responsibility for any loss or damage to personal belongings from and at any time during the period the vehicle is on ARM’s premises.
سيقوم العميل بأخذ كافة أشيائه الشخصية من المركبة قبل البدء بأعمال الإصلاح، ولا يتحمل الكراج مسؤولية أي تلف أو فقدان للأغراض الشخصية خلال مدة وجود المركبة في الكراج.

3. The Customer hereby accepts the above report, which assesses the condition of the Vehicle and the Repair Work that has to be performed (the “Vehicle Repair Report”).
إن العميل وبموجب هذه الوثيقة يقبل التقرير الوارد أعلاه، والذي يتضمن تقييم حالة المركبة وبيان أعمال الإصلاح التي يتوجب القيام بها (ويشار إليه فيما يلي بـ “تقرير إصلاح المركبة").

4. The Customer shall be charged AED 350 for a Porsche Vehicle Repair Report or AED 400 for a vehicle of any other brand, in case the Customer does not wish ARM to execute the Repair Work on his Vehicle or raises any objections to the contents of the Vehicle Repair Report.
تبلغ تكلفة تقرير إصلاح المركبة (350) درهم للمركبة من نوع بورش و(400) درهم للمركبة من أي نوع آخر، تدفع من قبل العميل في حال عدم رغبته بتنفيذ أعمال الإصلاح، أو في حال إبداء أي اعتراضات فيما يتعلق بمضمون تقرير إصلاح المركبة.

5. ARM shall not, without the Customer’s prior authorization, carry out any Repair Work or supply any materials that are not included in the Vehicle Repair Report. However, the Customer may authorize additional work to be performed or spare parts to be supplied, for which the Customer will be liable to pay.
إن الكراج لن يقوم، بدون موافقة العميل المسبقة، بإجراء أي من أعمال الإصلاح أو تزويد المركبة بأي مواد غير واردة في تقرير إصلاح المركبة، كما أن بإمكان العميل تفويض الكراج كتابيًا أو مشافهةً للقيام بإنجاز أي عمل إضافي أو تزويد قطع غيار إضافية، ويكون العميل مسؤولًا عن دفع مقابل العمل الإضافي أو قطع الغيار المفوض بها.

6. The Customer grants ARM the right to order, on the Customer’s behalf, any spare parts or materials necessary to carry out the required work. The Customer will pay for the cost, including courier charges and any currency fluctuation differences.
يمنح العميل بموجب هذا المستند الكراج الحق في طلب قطع الغيار والمواد الضرورية لإنجاز الأعمال المطلوبة، ويدفع العميل للكراج تكلفة الحصول على قطع الغيار والمواد بما في ذلك تكلفة شحنها وفروق أسعار الصرف.

7. The Customer authorizes ARM to move, test drive, or test the motor of the Vehicle for the purposes of the Repair Work.
يفوض العميل الكراج بنقل المركبة، واختبار قيادتها، واختبار محركها للأغراض المتعلقة بأعمال الإصلاح وفقًا لتقدير الكراج.

8. The Customer shall return the Vehicle to ARM Garage at his own cost and notify ARM in writing within 24 hours of any non-conforming work. ARM will re-execute the service described in the Vehicle Repair Report if the issue is not a result of a malfunctioning component or spare part used.
في حال وجود أي خدمة غير منجزة، فإن العميل سيقوم بإعادة السيارة إلى الكراج على نفقته، وسيعلم الكراج كتابةً خلال 24 ساعة من تاريخ استلام المركبة بذلك. وسيقوم الكراج بإعادة تنفيذ الخدمة الواردة في تقرير إصلاح المركبة بشرط ألا تكون الخدمة غير المنجزة ناتجة عن عيب بأحد أجزاء المركبة أو بقطع الغيار المستخدمة.

9. The Customer agrees that failure to return the Vehicle to ARM within 24 hours constitutes a waiver of any rights, releasing ARM from all liability.
يقر العميل ويوافق بأنه في حال عدم إعادته للمركبة للكراج وإعلامه خلال مدة 24 ساعة، فإن العميل يكون قد تنازل عن حقوقه وأعفى الكراج من أي مسؤولية بموجب الشروط والأحكام الواردة هنا.

10. ARM will not compensate for any loss of income, rental car expenses, or other costs incurred from the loss of use of the Vehicle.
إن الكراج لن يكون ملزمًا بدفع أي تعويض عن خسائر في الدخل أو تكاليف الإيجار أو الخسائر الاقتصادية الناتجة عن عدم استخدام المركبة.

11. If the Customer does not collect the Vehicle within 5 days after being notified, ARM will charge AED 50 daily for storage.
11- في حال عدم قيام العميل بأخذ مركبته خلال مدة 5 أيام من تاريخ إعلامه، فإن الكراج يحق له مطالبة العميل بأجرة تخزين تبلغ (50) درهم يوميًا.

12. The Customer consents to ARM using the Vehicle for social media advertising without disclosing personal details.
يوافق العميل على استخدام صور مركبته في مواقع التواصل الاجتماعي كوسيلة دعائية بشرط عدم ذكر اسم المالك أو تفاصيل اللوحات.

13. If the Vehicle is found to be unregistered or uninsured, ARM is not obligated to perform a test drive, and no warranty will be provided for such repairs.
في حال كانت المركبة غير مرخصة أو منتهية التأمين، فإن الكراج غير مسؤول عن تجربة قيادة المركبة، ولا كفالة على الإصلاحات في هذه الحالات.

whatsapp button
Call Now Button